بررسی نوکیا (N80 (2


 






 
آيفون در قسمت فوقانی مشکی پشت تلفن در کنار دکمه پرو فايل / خاموش و روشن وجود دارد و گيرنده مادون قرمز در قسمت نقره ای جلوی دستگاه مشاهده می شود . پايين تلفن دارای سوکت شارژر ، هدست يا کابل USB است و همچنين محلی برای بند گردن نيز در اين قسمت وجود دارد .

قسمت بالا و پايين تلفن
 

صفحه کليد :
 

صفحه کليد N80 به دو قسمت تقسيم می شود : دکمه های قرار گرفته در قسمت فوقانی درب کشويی که نقره ای هستند و بجز دکمه های منو و Multimedia ، استفاده از آنها راحت است و بخوبی تشخيص داده می شوند . کليد حرکتی چهار جهتی و کليد تاييد نيز بخوبی کار می کنند .

مشکل عمده در رابطه با صفحه کليد عددی به رديف کليدهای بالا بر می گردد که شامل دکمه های 2 ,1 و 3 است . اين دکمه ها به سختی در دسترس قرار می گيرند زيرا انگشت کاربر هنگام فشار دادن يکی از اينها ، به مکانيزم کشويی برخورد می کند . جدا از اين مشکل ، صفحه کليد بخوبی کار می کند و هنگام نوشتن ، تشخيص دادن دکمه ها آسان است . نور زمينه نيز کيفيت خوبی دارد و به رنگ آبی تيره می باشد و تمام کليدها را بطور يکنواخت روشن می کند .


نور زمينه صفحه کليد
 

صفحه نمايش :
 

نوکيا N80 به يک صفحه نمايش شفاف TFT مجهز است که می تواند ٢٥٦K رنگ را نشان دهد . وضوح آن ٣٥٢ x ٤٢٦ پيکسل است . ابعاد بزرگ ٣٥ x ٤١صفحه نمايش موجب شده است که استفاده از تلفن لذت بخش شود . تصوير آن بسيار واضح و شفاف است و زير نور مستقيم خورشيد نيز مشکلی ايجاد نمی شود و همچنان خوانا باقی می ماند .
نور زمينه صفحه نمايش نيز بسيار عالی است . صفحه نمايش فعال ، اطلاعاتی در مورد پوشش شبکه ، زمان، تاريخ و نام اپراتور نشان می دهد .


نور زمينه صفحه نمايش
 

در صورت تغيير دادن تم گرافيکی ممکن است ساعت های مختلفی روی صفحه نمايش فعال ، ظاهر شوند . صفحه نمايش Stand by نيز 6 نرم افزار را نشان می دهد که شما می توانيد آنها را تنظيم کنيد و رويداد ها و کارها ی روز تقويم نيز نشان داده می شود . رديف های بعدی با اطلاعاتی در مورد تماس های ناموفق ، پيام ها يا Email دريافتنی يا آهنگ در حال اجرا ، پر می شود .


صفحه نمايش
 

ساختار منو :
 

منوی اصلی تلفن بصورت يک ماتريس ٤ x ٣ از آيکن ها يِا بصورت ليست ظاهر می شود . اگر حالت ليست را انتخاب کنيد در يک زمان می توانيد تا 5 آيتم را مشاهده کنيد .

 منوی پروفايل شخصی کردن پروفايل ها
 

اکثر زير منو ها نيز امکان تغيير حالت مورد نظر را فراهم می کنند . دکمه Multimedia تصوير چهار جهت کليد حرکتی را روی صفحه نمايش ايجاد می کند و نرم افزارهای مناسب تعيين شده برای هر يک از جهت ها و دکمه مرکزی نيز نشان داده می شود .


منوی Multimedia
 

امکان شخصی کردن نرم افزارهای تعيين شده نيز وجود دارد . چندين تم از پيش نصب شده در تلفن وجود دارد اما بنظر نمی رسد که تغييرات عمده ای در منو ايجاد کنند . آنها فقط پيش زمينه و طرح رنگ را تغيير می دهند . نوکيا N80 شش پروفايل زنگ دارد . کاربر می تواند پروفايل های شخصی ايجاد کند و پروفايل های موجود را نيز به راحتی تغيير بدهد . گزينه جالبی به نام " رد تماس با SMS " در تنظيمات منو وجود دارد که توضيح می دهد چرا تماس را رد کرده ايد . اين گزينه بسيار مفيد است .
منبع: www.irmob.com